1000810511 |
Disseny de l'aprenentatge online |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior |
|
|
|
15/2/2021 - 22/3/2021 (30 hores) de 16:00h a 17:30h |
|
CT Consorci d'Educació de Barcelona |
|
Plaça Urquinaona, 6 (Barcelona)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Consorci d'Educació de Barcelona
|
| |
|
online |
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs de formació per professorat d'ensenyaments postobligatoris (Batxillerat i cicles formatius) per compartir elements per facilitar un disseny d'activitats d'ensenyament aprenentatge en format online. El curs vol proposar estratègies i eines per desenvolupar activitats en format híbrid.
|
| |
Objectius |
- Donar a conèixer els principis bàsics del disseny d’un curs online, assegurant l’equitat , la interactivitat, la participació i el sentiment de comunitat.
- Redefinir els objectius d’aprenentatge en un context online.
- Facilitar eines per crear seqüències d’aprenentatge online.
Promoure eines per facilitar la personalització de l’aprenentatge.
- Identificar estratègies òptimes per a les sessions presencials i les sessions online.
- Compartir eines per gestionar un entorn virtual d’aprenentatge de manera efectiva
|
| |
Continguts |
1. Pilars bàsics de l’ensenyament online
–Crear un sentiment de comunitat.
–Assegurar l’equitat (DUA).
–Crear continguts atractius i interactius amb enfocament competencial.
–Assegurar un feedback de qualitat i formatiu.
2. Disseny de l’ensenyament online
–Definir els objectius d’aprenentatge. Aplicació de la taxonomia de Bloom online.
–Facilitar l’aprenentatge online: ús de la tecnologia.
–Crear seqüències d’aprenentatge. Rol el professorat.Full de ruta.
–Personalitzar l’aprenentatge: la veu de l’alumne i la capacitat de tria.
3. Gestió de l’entorn virtual d’aprenentatge (Moodle, Classroom…)
–Eines de comunicació: mail, forum, notes de veu, missatges escrits, dinamització de les videoconferències.
–Eines de col·laboració: calendar, Trello, GoogleDocs, Padlet, Jamboard, etc.
–Eines de consulta de continguts: repositori de materials (àudio, video, text).
–Eines d’avaluació formativa.
–Creació de tasques (Docs, portafolis, Quizz, Mentimeter, etc).
|
| |
Observacions |
Sessions virtuals de formació,
|
| |
Formador/a |
Tatiana Soler
|
| |
Avaluació |
Una vegada finalitzada l’activitat, es recollirà la valoració dels diferents apartats de l’activitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les sessions
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de CCFF i Batxillerat de la ciutat de Barcelona
|
| |
E-mail |
tsoler.ceb@gencat.cat
|
| |
|
|